Mobilna reklama kontekstowa, a nawet wiÄ™cej…
Czy prowadząc mobilny serwis można zarabiać na tym pieniądze?
Tak jest to możliwe. Możemy np. przyÅ‚Ä…czyć siÄ™ do platformy AdMob.com – najwiÄ™kszej na Å›wiecie platformy serwujÄ…cej reklamy dla serwisów mobilnych.
Firma AdMob została założona w 2006 roku i działa na podobnych zasadach jak wszystkim znany Google Adsense, z tą tylko różnicą, że koncentruję się wyłącznie na trafiku z mobilnych serwisów.
System jest dość zaawansowany, sam dopasowuje typ reklamy do regionu, języka, przeglądarki, systemu operacyjnego, a nawet do modelu telefonu komórkowego.
Ciekawe prezentacje dla Publisher Ads (wydawców reklam) oraz Advertisers (reklamodawców) wyjaśniają cały mechanizm i założenia systemu.
Czy to ma przyszłość?
Patrząc na miesięczne statystyki, bez wątpienia tak.
Serwis miał do tej pory ponad 1, 5 miliarda odsłon reklam, a licznik na stronie głównej dodaje do tej liczby kolejne setki odsłon co kilka sekund.
Obecnie serwis generuję 300 milionów odsłon miesięcznie w 119 krajach świata.
Top 10 krajów dla lutego:
1. USA
2. Południowa Afryka
3. Indie
4. Wielka Brytania
5. Rumunia
6. Bangladesz
7. Izrael
8. Jamaika
9. Serbia – Czarnogóra
10. Niemcy
Na pierwszy rzut oka zdziwić mogą drugie miejsce Południowej Afryki i trzecie Indii. Spowodowane to jest polityką cenową tych krajów.
„Koszty dostÄ™pu do mobilnego internetu w PoÅ‚udniowej Afryce i Indiach sÄ… bardzo niskie, to wyjaÅ›nia wysokie zainteresowanie mobilnym przeglÄ…daniem internetu w tych paÅ„stwach” – wyjaÅ›nia IDC-Analyst Dan Bieler. „Telefon komórkowy jest dla wielu ludzi w tych rejonach jedynym dostÄ™pem do internetu” dodaje.
Niemcy, mimo iż są potentatem jeżeli chodzi o % internatów korzystających z internetu mobilnie zajmują dopiero 10 miejsce.
Podkreślam jednak, że to są dane z programu AdMob, a nie faktyczne dane przedstawiające kraje w których najbardziej powszechny jest mobilny internet.
Według badań comScore w Niemczech internet mobilnie przegląda około 10 milionów osób.
CaÅ‚kiem ciekawie to wszystko wyglÄ…da. Yahoo też już szykuje rozwiÄ…zania dla mobilnych serwisów, nic mi jednak nie wiadomo o poczynaniach potentata internetowego – Google. Czyżby Google zamiast koncentrować siÄ™ na budowaniu odpowiedniego mechanizmu czekaÅ‚o na odpowiedni moment, żeby przejąć AdMob?
Najbliższe lata zapewne odpowiedzą na to pytanie.
29 marca, 2007 at 3:27 am
[…] Kilka dni temu pisaÅ‚em o sieci reklamowej AdMob. Dzisiaj na Internetstandard.pl możemy przeczytać o podobnej sieci od Yahoo!. […]
24 kwietnia, 2007 at 11:56 pm
[…] Niedawno pisaÅ‚em o sieci reklamowej AdMob i Yahoo! dla urzÄ…dzeÅ„ mobilnych. […]
4 października, 2007 at 2:54 pm
[…] Jak informuje Google Operating System firma kupiÅ‚a Zingku, która stworzyÅ‚a serwis spoÅ‚ecznoÅ›ciowy dla użytkowników urzÄ…dzeÅ„ mobilnych. Kwota transakcji nie jest znana. Zingku umożliwia m.in. integracjÄ™ usÅ‚ug poczty elektronicznej, komunikatora i wiadomoÅ›ci SMS. Google trzyma rÄ™kÄ™ na temacie mobi. Po ostatnich informacjach o Google Mobile Ads tylko czekać, aż firma przejmie AdMob. […]