Walka na rynku mobilnego wyszukiwania
Jak pisze BusinessWeek Google i Yahoo, dwaj najwięksi
giganci internetowi walczą o rynek wyszukiwania mobilnego, który właściwie nie został jeszcze do końca zbadany i poznany. Żaden z gigantów nie zaoferował zresztą jeszcze nic innowacyjnego i unikalnego na rynku m-wyszukiwania. Teraz zaczyna się ostra walka, o zapewnienie sobie jak największego udziału w torcie mobilnej reklamy.
A jest o co walczyć,
według szacunków rynek reklamy dla mobilnych wyszukiwarek ma osiągnąć 11,4 mld USD z końcem 2011 roku (dla porównania ta kategoria usług w internecie osiągnie w 2010 roku 27,4 mld USD wg Oppenheimer&Co.).
Co prawda w chwili obecnej rynek internetowego wyszukiwania jest jeszcze sÅ‚abo rozwiniÄ™ty, jest to spowodowane, miÄ™dzy innymi, niskim transferem danych w urzÄ…dzeniach przenoÅ›nych, czy niewygodnÄ… w użytkowaniu klawiaturÄ…. Jednak rzeczÄ… kluczowÄ… jest wejÅ›cie w rynek już teraz, żeby nie przespać momentu, tak jak microsoft przespaÅ‚ rynek reklamy w internecie… w który teraz mimo ogromnych nakÅ‚adów finansowych nie może wejść, jako liczÄ…cy siÄ™ gracz.
WedÅ‚ug badaÅ„ M:Metrics monitorujÄ…cej amerykaÅ„ski mobilny rynek, Google mógÅ‚ siÄ™ poszczycić 4,75 mln użytkowników, zaÅ› 1,1 mln to użytkownicy Yahoo w IV kwartale 2006 r. Trzecim graczem jest MSN Mobile – projekt Microsoftu (poniżej 1 mln użytkowników).
Z zaciekawieniem obserwujemy, jak dalej będzie przebiegać walka.
20 grudnia, 2010 at 10:51 pm
potentaci wciąż szukają nowych dróg rozwoju, a mobilne wyszukiwanie to przyszłościowa dziedzina. Szybki dostęp do informacji to podstawa