Walka na rynku mobilnego wyszukiwania

Data 03 marca 2007 | autor: | 1 Komentarz »
W kategorii: Internet mobilny | Web Mobile marketing | Wie脜鈥篶i ze 脜鈥簑iata

Rynek Mobilnego WyszukiwaniaJak pisze BusinessWeek Google i Yahoo, dwaj najwi臋ksi
giganci internetowi walcz膮 o rynek wyszukiwania mobilnego, kt贸ry w艂a艣ciwie nie zosta艂 jeszcze do ko艅ca zbadany i poznany. 呕aden z gigant贸w nie zaoferowa艂 zreszt膮 jeszcze nic innowacyjnego i unikalnego na rynku m-wyszukiwania. Teraz zaczyna si臋 ostra walka, o zapewnienie sobie jak najwi臋kszego udzia艂u w torcie mobilnej reklamy.

A jest o co walczy膰,
wed艂ug szacunk贸w rynek reklamy dla mobilnych wyszukiwarek ma osi膮gn膮膰 11,4 mld USD z ko艅cem 2011 roku (dla por贸wnania ta kategoria us艂ug w internecie osi膮gnie w 2010 roku 27,4 mld USD wg Oppenheimer&Co.).

Co prawda w chwili obecnej rynek internetowego wyszukiwania jest jeszcze s艂abo rozwini臋ty, jest to spowodowane, mi臋dzy innymi, niskim transferem danych w urz膮dzeniach przeno艣nych, czy niewygodn膮 w u偶ytkowaniu klawiatur膮. Jednak rzecz膮 kluczow膮 jest wej艣cie w rynek ju偶 teraz, 偶eby nie przespa膰 momentu, tak jak microsoft przespa艂 rynek reklamy w internecie… w kt贸ry teraz mimo ogromnych nak艂ad贸w finansowych nie mo偶e wej艣膰, jako licz膮cy si臋 gracz.

Wed艂ug bada艅 M:Metrics monitoruj膮cej ameryka艅ski mobilny rynek, Google m贸g艂 si臋 poszczyci膰 4,75 mln u偶ytkownik贸w, za艣 1,1 mln to u偶ytkownicy Yahoo w IV kwartale 2006 r. Trzecim graczem jest MSN Mobile – projekt Microsoftu (poni偶ej 1 mln u偶ytkownik贸w).

Z zaciekawieniem obserwujemy, jak dalej b臋dzie przebiega膰 walka.

Brak komentarzy do wpisu “Walka na rynku mobilnego wyszukiwania”

  1. adam napisał:

    potentaci wci脛鈥γ吢 szukaj脛鈥 nowych dr脙鲁g rozwoju, a mobilne wyszukiwanie to przysz脜鈥歰脜鈥篶iowa dziedzina. Szybki dost脛鈩 do informacji to podstawa

Skomentuj

XHTML:
Możesz użyć następujących znacznik ów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>