Pierwszy w Polsce mobilny sklep internetowy!
Wracasz właśnie z długiej delegacji do domu? Chcesz żonie sprawić prezent na powitanie?
Nic trudnego, wystarczy, że wejdziesz za pomocÄ… swojego telefonu komórkowego z przeglÄ…darkÄ… xhtml na stronÄ™ telekwiaty.mobi i po wybraniu interesujÄ…cego Cie bukietu po prostu zamówisz kwiaty, które przyjdÄ… prosto do Twojej domu… prawda, że banalne?
To tylko przykÅ‚ad jaki potencjaÅ‚ i możliwoÅ›ci drzemiÄ… w branży m-commerce (mobile commerce – mobilna odmiana e-commerce czyli eletronic commerce).
Dziś dzień postawiono kolejny znaczący krok do przodu w kierunku rozwoju rynku mobilnego w Polsce.
Wojciech Kyciak specjalista branży e-commerce, autor książki „Jak zaÅ‚ożyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy” jest wÅ‚aÅ›cicielem i zaÅ‚ożycielem pierwszego w Polsce mobilnego sklepu internetowego telekwiaty.mobi. Platforma dziaÅ‚a we współpracy z kwiaciarniÄ… internetowÄ… e-kwiaty.pl .
Sama platforma jest na razie maksymalnie uproszczona – to plus.
Aby zamówić bukiet kwiatów wystarczy tylko wejść na stronÄ™ telekwiaty.mobi, znaleźć bukiet, który bÄ™dziemy chcieli ofiarować wyjÄ…tkowej osobie i po klikniÄ™ciu linku „zamawiam” zostawić nasz numer telefoniczny. Po chwili osoba z punktu obsÅ‚ugi klienta oddzwania do nas i sfinalizuje zamówienie ustalajÄ…c szczegóły dostawy itp.
Ponieważ mam przyjemność być współtwórcą sklepu, już tłumaczę dlaczego tworząc telekwiaty.mobi staraliśmy się maksymalnie uprościć cały system.
PrzeglÄ…danie www za pomocÄ… komórki w chwili obecnej nie jest jeszcze do koÅ„ca wygodne i aby jak najbardziej uÅ‚atwić to surfowanie staraliÅ›my siÄ™ maksymalnie uproÅ›cić nawigacjÄ™ i formÄ™ zamówienia. Bez sensu wedÅ‚ug nas byÅ‚oby wymuszanie niewygodnego wpisywania danych adresowych do formularza itp. OgraniczyliÅ›my siÄ™ zatem do minimum – numeru telefonu.
W przyszłości przewidujemy, że nowe rozwiązania technologiczne pozwolą nam, aby cały proces, łącznie z zapłatą za bukiet można było wykonać z poziomu przeglądarki w telefonie. Na razie jednak zdecydowaliśmy się na rozwiązania takie jak zastosowaliśmy.
Waga serwisu
Kod całego serwisu jest zoptymalizowany i dobrze napisany specjalnie pod telefony komórkowe, problem zaczyna się niestety troszkę z grafiką, która niestety trochę waży.
Mieliśmy do wybory dwie drogi. Albo mocno kosztem jakości obrazu starać się kompresować grafikę, albo kosztem wagi starać przedstawić jak najlepszy obraz. Staraliśmy się wyważyć środek, jednak troszeczkę poszliśmy w kierunku jakości obrazu, gdyż ważniejsze według nas w przypadku bukietów kwiatów jest grafika i dobra jakość obrazu, przykładowa złotówka, którą zapłacimy za przejrzenie serwisu. Jeżeli chodzi o szybkość ładowania witryny, to robiliśmy wiele testów i nie było z tym problemów.
Na pewno jeszcze długa droga stoi przed branża e-commerce, aby zaczęła w pełni korzystać z możliwości mobilności i przekształciła się w m-commerce. Wiele do zrobienia jest jeszcze przez sam rynek mobilny. Myślę jednak, że to kwestia najbliższych lat.
P.S. Za kilka dni walentynki, świetna okazja do przetestowania telekwiaty.mobi
17 kwietnia, 2007 at 3:08 pm
alez to nie jest sklep!
to przeciez tylko katalog bo nie ma prawdziwego koszyka i trzeba laczyc sie telefonicznie
Nazywajcie rzeczy po imieniu:
To jest KATALOG i jest OK
20 czerwca, 2007 at 2:46 pm
Wg mnie pomysl nowatorski, jak na konsumencki mobi-net. Forme zamawiania jeszcze moznaby dopracowac. Ale poki co, Duze Brawo!
20 czerwca, 2007 at 3:00 pm
Dokładnie, nie chodzi o proces zamawiania, bo nie problemem jest zrobić koszyk, formularz zamówienia itp.
My staraliśmy sie uprościć maksymalnie zamówienie, gdyż wypełnianie formularza zamówienia na telefonie nie jest łatwe, więc po co?
Kwestia polega na tym, że to wszystko raczkuje i ciężko powiedzieć, w jakim to kierunku będzie tak na prawdę zmierzało.