Mobilna reklama kontekstowa, a nawet wi臋cej…

Data 19 marca 2007 | autor: | Dołącz do dyskusji (3) »
W kategorii: Internet mobilny | Web Mobile ads | Web Mobile marketing | Wie艣ci ze 艣wiata

Czy prowadz膮c mobilny serwis mo偶na zarabia膰 na tym pieni膮dze?

Tak jest to mo偶liwe. Mo偶emy np. przy艂膮czy膰 si臋 do platformy AdMob.com – najwi臋kszej na 艣wiecieAdMob - Mobilna reklama platformy serwuj膮cej reklamy dla serwis贸w mobilnych.
Firma AdMob zosta艂a za艂o偶ona w 2006 roku i dzia艂a na podobnych zasadach jak wszystkim znany Google Adsense, z t膮 tylko r贸偶nic膮, 偶e koncentruj臋 si臋 wy艂膮cznie na trafiku z mobilnych serwis贸w.

System jest do艣膰 zaawansowany, sam dopasowuje typ reklamy do regionu, j臋zyka, przegl膮darki, systemu operacyjnego, a nawet do modelu telefonu kom贸rkowego.
Ciekawe prezentacje dla Publisher Ads (wydawc贸w reklam) oraz Advertisers (reklamodawc贸w) wyja艣niaj膮 ca艂y mechanizm i za艂o偶enia systemu.

Czy to ma przysz艂o艣膰?
Patrz膮c na miesi臋czne statystyki, bez w膮tpienia tak.

Serwis mia艂 do tej pory ponad 1, 5 miliarda ods艂on reklam, a licznik na stronie g艂贸wnej dodaje do tej liczby kolejne setki ods艂on co kilka sekund.

Obecnie serwis generuj臋 300 milion贸w ods艂on miesi臋cznie w 119 krajach 艣wiata.
Top 10 kraj贸w dla lutego:

1. USA
2. Po艂udniowa Afryka
3. Indie
4. Wielka Brytania
5. Rumunia
6. Bangladesz
7. Izrael
8. Jamaika
9. Serbia – Czarnog贸ra
10. Niemcy

Na pierwszy rzut oka zdziwi膰 mog膮 drugie miejsce Po艂udniowej Afryki i trzecie Indii. Spowodowane to jest polityk膮 cenow膮 tych kraj贸w.

„Koszty dost臋pu do mobilnego internetu w Po艂udniowej Afryce i Indiach s膮 bardzo niskie, to wyja艣nia wysokie zainteresowanie mobilnym przegl膮daniem internetu w tych pa艅stwach” – wyja艣nia IDC-Analyst Dan Bieler. „Telefon kom贸rkowy jest dla wielu ludzi w tych rejonach jedynym dost臋pem do internetudodaje.

Niemcy, mimo i偶 s膮 potentatem je偶eli chodzi o % internat贸w korzystaj膮cych z internetu mobilnie zajmuj膮 dopiero 10 miejsce.

Russell Buckley, Managing Director Europe z AdMob stwierdza:
„Niemcy s膮 w stosunku do mobilnego internetu niestety ci膮gle jeszcze maruderem. Jednak ceny transmisji danych w ostatnich miesi膮cach w tym kraju uleg艂y znacznym obni偶eniom. Widzimy bezpo艣rednio odwzorowanie tego zjawiska w naszych statystykach. Oczekujemy zatem, 偶e rynek Niemiecki rozro艣nie si臋 i b臋dzie w przysz艂o艣ci wyra藕nym w udziale naszej firmy.”

Podkre艣lam jednak, 偶e to s膮 dane z programu AdMob, a nie faktyczne dane przedstawiaj膮ce kraje w kt贸rych najbardziej powszechny jest mobilny internet.

Wed艂ug bada艅 comScore w Niemczech internet mobilnie przegl膮da oko艂o 10 milion贸w os贸b.

Ca艂kiem ciekawie to wszystko wygl膮da. Yahoo te偶 ju偶 szykuje rozwi膮zania dla mobilnych serwis贸w, nic mi jednak nie wiadomo o poczynaniach potentata internetowego – Google. Czy偶by Google zamiast koncentrowa膰 si臋 na budowaniu odpowiedniego mechanizmu czeka艂o na odpowiedni moment, 偶eby przej膮膰 AdMob?

Najbli偶sze lata zapewne odpowiedz膮 na to pytanie.

2 komentarze do wpisu “Mobilna reklama kontekstowa, a nawet wi臋cej…”

  1. Web Mobile Blog » Sie膰 reklamowa dla kom贸rek od Yahoo! napisał:

    […] Kilka dni temu pisa艂em o sieci reklamowej AdMob. Dzisiaj na Internetstandard.pl mo偶emy przeczyta膰 o podobnej sieci od Yahoo!. […]

  2. Webmobile.pl » Blog Archive » Google Ads r贸wnie偶dla kom贸rek napisał:

    […] Niedawno pisa艂em o sieci聽 reklamowej AdMob i Yahoo! dla聽 urz膮dze艅 mobilnych. […]

  3. Webmobile.pl » Blog Archive » Nowinki mobi - #3 napisał:

    […] Jak informuje Google Operating System firma kupi艂a Zingku, kt贸ra stworzy艂a serwis spo艂eczno艣ciowy dla u偶ytkownik贸w urz膮dze艅 mobilnych. Kwota transakcji nie jest znana.聽 Zingku umo偶liwia m.in. integracj臋 us艂ug poczty elektronicznej, komunikatora i wiadomo艣ci SMS.聽 Google聽 trzyma r臋k臋 na temacie mobi. Po ostatnich informacjach o Google Mobile聽 Ads tylko czeka膰, a偶 firma przejmie聽 AdMob. […]

Skomentuj

XHTML:
Możesz użyć następujących znacznik ów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>